Rotary logoRotary er et verdensomspændende netværk af ledere og selvstændige, der ønsker at gøre en forskel i egne og andres liv.

På det helt nære plan handler det om erfaringsudveksling, sparring etc. med andre i netværket. Derudover er Rotary den drivende kraft i udvekslingsprogrammer, der lader unge medlemmer verden over få viden og erfaringer fra helt andre kulturer. Og sidst men ikke mindst er Rotary dedikeret til velgørenhed og at gøre verden til et bedre sted ved hjælp af bl.a. sygdomsforebyggelse, rent vand og uddannelse i ulande – eksempelvis er polio ved Rotarys hjælp udryddet i alle lande undtagen tre.

Netværket består på verdensplan af ca. 1,2 millioner frivillige, der hver især dedikerer en del af deres tid og talent til at hjælpe både hinanden og verden omkring dem.

Aalborg Søndre Rotary Klub

Aalborg Søndre Rotary Klub er en lokalafdeling i Aalborg, der holder til på Hotel Scheelsminde.